De best practice situatie is dat opt-in data wordt meegeven naar Salesdock via een belsysteem (concepttransactie) of dat het wordt toegevoegd via de Salesdock API. Er bestaat echter ook een mogelijk dat opt-in data geïmporteerd kan worden via een import. Dit kan uitgevoerd worden door admins en door organisatieadmins (deze groep kan uiteraard alleen voor sales binnen de eigen organisatie de opt-in data toevoegen/updaten).
1. Ga naar transacties>imports>importeer transactieupdates;
2. Selecteer het template 'Opt-in'. Via 'Documentatie' kan gezien worden welke velden ingelezen kan worden, waarbij eveneens een voorbeeld gedownload kan worden.
Opt-in data kan alleen worden ingelezen als:
1. De sale nog niet verstuurd is via een koppeling (bijvoorbeeld naar de leverancier).
2. Er er nog geen opt-in data is toegevoegd via een andere route (bijvoorbeeld via het belsysteem of via de API).
3. De gebruiker rechten heeft om opt-in data in te lezen. Standaard hebben admins en organisatieadmins al de rechten om dit te doen, behalve als je hebt ingesteld dat een gebruiker afwijkende rechten heeft (bijvoorbeeld op basis van de 'inclusief' instelling). Voor meer informatie over het bepalen van rechten, zie dit artikel. De functionaliteit 'transaction.optin.create' bepaalt of je wel of niet opt-in data mag importeren, de functionaliteit 'transaction.optin.edit' of je wel of niet de opt-in data mag aanpassen.
4. De sale is gemaakt op jouw Salesdock omgeving. Sales die zijn aangeleverd op jouw omgeving via een integratie kun je niet zelf van opt-in data voorzien.