Via 'apps' kan er een Ziggo Zakelijk app geïnstalleerd worden, die alleen gebruikt kan worden als Ziggo Zakelijk je daarvoor de volgende (partij gebonden) toegangsgegevens heeft gegeven:
1. Een API key
2. Een signing key
Zonder deze gegevens kun je geen gebruik maken van de integratie. Zodra deze gegevens binnen zijn, dan kan onderstaand stappenplan worden gevolgd.
- Maak via producten>leveranciers een leverancier aan voor Ziggo Zakelijk. Zorg ervoor dat je daar de contractant op 'Ja' zet en alle bijbehorende adresgegevens+logo's hebt ingericht.
- Maak een aantal extra velden voor producten aan via instellingen>extra velden>product (allen van het type 'tekst'):
1. 'Product ID'. Zet deze actief voor de hoofdproducttypes ('Telecom - Alles in 1', 'Telecom - Internet', 'Telecom - Internet en bellen' en 'Telecom - Internet en tv').
2. 'Pakket ID'. Zet deze actief voor de hoofdproducttypes ('Telecom - Alles in 1', 'Telecom - Internet', 'Telecom - Internet en bellen' en 'Telecom - Internet en tv').
3. 'Giga beschikbaar?'. Zet deze actief voor de hoofdproducttypes ('Telecom - Alles in 1', 'Telecom - Internet', 'Telecom - Internet en bellen' en 'Telecom - Internet en tv').
4. 'Internet only'. Zet deze aan voor alle producttypen. Zet deze actief voor de hoofdproducttypes ('Telecom - Alles in 1', 'Telecom - Internet', 'Telecom - Internet en bellen' en 'Telecom - Internet en tv').
5. 'TV pakket ID'. Zet deze actief voor de producttypen met tv ('Telecom - Alles in 1', 'Telecom - Internet en tv', 'Telecom - Televisie', 'Telecom - Televisie extra zenders' en 'Telecom - TV hardware').
6. 'Pakket ID telefonie'. Zet deze actief voor de producttypen met bellen ('Telecom - Alles in 1', 'Telecom - Internet en bellen', 'Telecom - Bellen').
7. 'Korting ID'. Zet deze actief voor het kortingsproducttype van telecom ('Telecom - Korting').
8. 'Looptijdkorting'. Zet deze actief voor de hoofdproducttypes ('Telecom - Alles in 1', 'Telecom - Internet', 'Telecom - Internet en bellen' en 'Telecom - Internet en tv').
9. 'WifiPods'. Zet deze actief voor de producttype 'Internet optie'.
Let op:
- Zorg dat je de extra velden op 'verborgen' zet.
- Bovenstaande benamingen van de extra velden kun je zelf naar wens benoemen (bovenstaande is dus een richtlijn/voorbeeld). Zorg er alleen wel voor dat ze aan de juiste velden bij Ziggo Zakelijk zijn gekoppeld (kopje 'Data koppeling', wat later in deze handleiding wordt besproken).
- Maak een aantal productvragen aan voor Ziggo Zakelijk:
1. Bevindt jouw bedrijf zich in een bedrijfsverzamelpand of op een industrieterrein? Opties: Ja/Nee.
2. Kamernummer. Tekstveld, alleen tonen als vraag 1 'Ja' is.
3. Wil je gebruik maken van nummerbehoud? Opties: Ja/Nee, alleen tonen bij 'Telecom - Alles in 1' en 'Telecom - Internet en bellen').
4. Te behouden telefoonnummer 1. Tekstveld, alleen tonen als vraag 3 'Ja' is.
5. Te behouden telefoonnummer 2. Tekstveld, alleen tonen voor de opties 'Zakelijk extra telefoonlijn' én als er is gekozen voor nummerbehoud. Optie kan gekoppeld worden zodra de producten zijn opgehaald.
6. Wil je gebruik maken van de installatieservice? Opties: Ja/Nee.
7. Wil je gebruik maken van de overstapservice? Opties: Ja/Nee.
8. Gewenste overstapdatum. Alleen tonen als de klant niet gebruik wil maken van de overstapservice. Het switchvenster kan worden ingericht aan de hand van dit artikel.
- Installeer via 'apps' de 'Ziggo Zakelijk API'.
- Open de app en voer de aangeleverde API- en signing key in.
- Stel op dezelfde pagina in of je de productiemodus wil gebruiken (aan te raden als je gelijk gaat inrichten voor productie), wanneer de sales verstuurd moeten worden en koppel hierbij de eerder aangemaakte 'Ziggo Zakelijk' leverancier binnen de app.
- Ga naar 'Instellingen postcodecheck'. Koppel daar de leverancier en de eerder aangemaakte extra productvelden:
- Ga naar 'Data koppeling' en koppel daar een aantal velden op basis van onderstaande lijst.
Veld | Koppelen met |
Product ID | Aangemaakte extra veld 'Product ID' |
Pakket ID | Aangemaakte extra veld 'Pakket ID' |
Internet Only | Aangemaakte extra veld 'Internet only' |
SmartWifiPods amount | Aangemaakte extra veld 'WifiPods' |
TV pakket ID | Aangemaakte extra veld 'TV Pakket ID' |
Telephone PackageId | Aangemaakte extra veld 'Telefonie pakket ID' |
DiscountId | Aangemaakte extra veld 'Korting ID' |
Duration discountId | Aangemaakte extra veld 'Looptijdkorting' |
Collecting building | Aangemaakte productvraag 'Bevindt jouw bedrijf zich in een bedrijfsverzamelpand of op een industrieterrein?' |
Room number | Aangemaakte productvraag 'Kamernummer' |
Migrate existing number 1 | Aangemaakte productvraag 'Te behouden telefoonnummer 1' |
Migrate existing number 2 | Aangemaakte productvraag 'Te behouden telefoonnummer 2' |
Requires mechanic | Aangemaakte productvraag 'Wil je gebruik maken van de installatieservice?' |
Use transfer service | Aangemaakte productvraag 'Wil je gebruik maken van de overstapservice?' |
Delivery date | Aangemaakte productvraag 'Gewenste overstapdatum' |
Sub partner ID (optioneel) | Maak een extra veld aan op organisatieniveau indien je per verkopende partij het bijbehorende Ziggo Zakelijk subpartner ID wil meegeven. Indien dit niet wordt gedaan, dan wordt alles onder 1 verkoopkanaal ingeschoten |
Comment, onder 'comment mapping' (optioneel) | Indien je een opmerking wil meesturen bij de sale. Dit kan bijvoorbeeld een productvraag of een extra veld zijn |
- Ga naar 'producten' en importeer de producten.
- Bij de import worden er automatisch bundels aangemaakt voor alles in 1, internet en tv, internet en bellen en internet. Deze zullen ook standaard gevuld worden met een aantal USP's, die je vervolgens naar wens kunt aanpassen.
- Koppel bij het kopje 'Statuskoppeling' de statussen die je bij Ziggo Zakelijk wil ophalen. Nieuwe statussen kun je aanmaken aan de hand van dit artikel.
- Neem contact op met Salesdock support om bovenstaande inrichting voor je te controleren. Doe daarnaast altijd wat testsales (richting Ziggo Zakelijk) om je inrichting te controleren.