Je kunt in Salesdock handmatig een relatie toevoegen maar relaties worden ook automatisch aangemaakt zodra er een offerte is aangemaakt. In de relatie vindt je dan o.a. alle basis persoons/bedrijfsgegevens. De basis persoons/bedrijfsgegevens in een relatie kun je ook uitbreiden d.m.v. het aanmaken van een extra veld. Dit kun je bijvoorbeeld gebruiken wanneer je van de klant zijn huidige contract hebt ontvangen en je deze graag wilt opslaan bij de relatie.


Het extra veld maak je aan via Instellingen>>Extra velden>>Relatie>>Extra veld toevoegen


Stappen voor het aanmaken van een extra veld van het type bestand

  • Geef het extra veld een naam
  • Selecteer type 'Bestand'
  • Geef aan welke bestandstypen geüpload mogen worden
  • Geef aan hoeveel bestanden geüpload mogen worden (maximaal 5)
  • Geef aan of het bestand zichtbaar mag zijn voor gebruikers van de organisatie of alleen voor (organisatie) beheerders
  • Klik op opslaan om je instellingen op te slaan

Bestanden uploaden bij een relatie

Wanneer je een nieuwe relatie gaat aanmaken of een bestaande relatie gaat bewerken zul je zien dat het extra veld nu getoond wordt onder het kopje 'Overig'.


Zodra je het bestand toegevoegd hebt kun je deze in de relatie terugvinden wanneer je op 'Meer details' klikt



Bestand verwijderen

Je kunt het geüploade bestand eventueel ook later weer verwijderen door de relatie te bewerken



Wat gebeurt er met geüploade bestanden wanneer je hebt ingesteld dat een relatie op basis van een trigger geanonimiseerd moet worden?

Wanneer een relatie geanonimiseerd wordt dan worden alle geüploade bestanden automatisch verwijderd en kunnen niet meer teruggehaald worden.