Via de appstore kun je de Allesoverbesparen app installeren. Middels onderstaande stappen zal worden uitgelegd hoe deze koppeling opgezet kan worden.


  • Installeer de Allesoverbesparen app via 'apps'.
  • Open de app en vul de API key in die je hebt ontvangen vanuit Allesoverbesparen.


  1. Ingeschakeld: geeft aan dat je de API met Allesoverbesparen gaat activeren.
  2. Modus: per omgeving, test of productie, kun je een API key invoeren. Voer de aangeleverde API key(s) in bij de bijbehorende modus. Heb je dus alleen een API key gekregen voor productie? Zet de modus dan op 'productie' en vul daar de API key in.
  3. Automatische orderverwerking: indien je sales direct automatisch wil doorzetten naar Allesoverbesparen.
  4. Vertraging bij het verwerken: indien je de sale wel geautomatiseerd wil doorzetten naar Allesoverbesparen, maar met vertraging (bijvoorbeeld na 2 werkdagen).
  5. Status na succesvol verwerken sales: status die een sale moet krijgen zodra die is verstuurd naar Allesoverbesparen.
  6. Product sync settings: wat je wil doen met producten die je hebt geïmporteerd, maar nadien door Allesoverbesparen zijn uitgezet. Advies: zet deze altijd op 'deactiveer'. Producten worden dan automatisch gedeactiveerd zodra deze niet meer beschikbaar zijn voor jou.


  • Ga vervolgens naar de stap 'Product data mapping'. In deze stap kun je extra velden koppelen, die bij de product import worden gevuld. Met deze velden beschik je over productspecifieke informatie voor het product, zoals de looptijd en of er een boetevergoeding van toepassing is. Mocht je nog geen extra velden hebben aangemaakt die je hiervoor kunt gebruiken, dan kun je deze aanmaken via instellingen>extra velden>product. Zie dit artikel voor meer informatie over extra velden. Hieronder zal worden toegelicht waar deze aan moeten voldoen.

  1. Contract duration: dit is de contractsduur, waarbij je een vijftal opties kan koppelen (1 tot en met 5 jaar). Na het koppelen krijg je, zoals in onderstaand screenshot te zien, een optie om deze waarden te koppelen (let op: na 'opslaan').
  2. Electricity origin: dit geeft aan wat voor type stroom het is (grijs of groen). Deze kun je ook koppelen aan door jou gewenste aangemaakte opties binnen een extra veld (zie afbeelding met 'electricity origin - mapping). Je dient hiervoor een extra veld aan te maken met twee opties.
  3. Fine on compensation: of het product een boetevergoeding heeft. Maak hiervoor, indien niet aanwezig, een extra veld aan (zoals hierboven) van het type 'text'.
  4. Tariff ID: dit is het tarief ID van Allesoverbesparen. Maak hiervoor een extra veld aan (text).
  5. Productvoorwaarden: dit zijn aanvullende productvoorwaarden. Maar hiervoor een extra veld aan van het type 'tekstveld'. Aangezien deze op het contract moeten staan, moet het productveld niet op 'verborgen' staan. Let op: alleen in combinatie met de 'energy modern' PDF, dus deze moeten voor de Allesoverbesparen leveranciers gebruikt worden.
  6. Aanvullende voicelog tekst: dit is additionele informatie die in het scriptlog gebruikt kan worden. Maak hiervoor een extra veld aan van het type 'tekstveld'.




  • Ga naar 'Producten'. Hier kun je de gewenste producten importeren, die ook automatisch gesynchroniseerd blijven met Allesoverbesparen (de tarieven). Let op: na het importeren moet je twee dingen doen:


  1. Er zal automatisch een leverancier worden aangemaakt. Ga naar producten>leveranciers en open de desbetreffende leveranciers. Zorg ervoor dat je de contractant op 'Ja' zet, de contactgegevens van de leveranciers invult en een logo toevoegt. Klik op 'Opslaan'. Alle toekomstige producten van Allesoverbesparen voor die desbetreffende leverancier worden automatisch gekoppeld, dus dit is een eenmalige actie.
  2. Bij sommige producten moet er een incentive worden meegestuurd met de sale naar Allesoverbesparen. Dit kun je binnen het product inrichten. Ga naar producten>product openen>eigenschappen en koppel de gewenste incentive. Dit wordt, tezamen met de sale, meegestuurd naar Allesoverbesparen.


  • Vervolgens kun je via 'sale data mapping' de productvragen en een aantal andere variabelen koppelen die worden meegestuurd met de sale.


  1. Rehousing: hier wordt aangegeven of het om een inhuizing gaat (ja of nee). Je kunt aan jouw zijde een bestaande productvraag omtrent de inhuizing hergebruiken of een nieuwe aanmaken met twee opties; deze kun je na opslaan koppelen onder 'rehousing-mapping'. Hiermee geef je aan welke waarde aan jouw zijde behoort bij de waarde aan de kant van Allesoverbesparen.
  2. Huidige leverancier: dit is optioneel, maar hier kun je de huidige leverancier meegeven. Hier kun je een productvraag voor gebruiken (multiple choice).
  3. CIRE Organisation ID: dit is het CIRE ID. Hiervoor kun je een extra veld aanmaken (instellingen>extra velden>organisatie). Vervolgens kun je het CIRE ID op organisatieniveau inrichten. Deze wordt tezamen met de sale meegestuurd naar Allesoverbesparen.
  4. Tariff ID: deze kun je koppelen aan het extra veld dat je in de stap hiervoor hebt aangemaakt. Elk product van Allesoverbesparen heeft een tarief ID die, tezamen met de sale, wordt meegestuurd naar Allesoverbesparen.
  5. Contract start date: dit is de gewenste ingangsdatum van het contract.
  6. Betaalmethode: je kunt aan jouw zijde zelf bepalen hoe de antwoordopties van een vraag wordt opgezet voor de betaalwijze. Je hebt er een nodig voor automatische incasso, eentje voor acceptgiro. Na opslaan kun je onder 'Betaalmethode - mapping' de opties koppelen aan die van Allesoverbesparen. 


  • Statussen worden automatisch twee keer per dag gesynchroniseerd met Allesoverbesparen. Je kunt de gewenste statussen koppelen onder 'Statuskoppeling'. Let op: zonder koppeling zal de status niet gesynchroniseerd worden.



Hierna dien je de producten te autoriseren om deze zichtbaar te krijgen. Let op: het advies is altijd om, tezamen met Allesoverbesparen, eerst wat testorders in te leggen om te kijken of alles goed is ingericht. Zo ja, dan kun je beginnen met verkopen.