Salesdock Visit (agenda)
Maak verkopen op afspraak nog gemakkelijker met Salesdock Visit.
Dit is onze agenda tool - speciaal gemaakt voor call-to-visit -, hiermee kun je kun je eenvoudig afspraken en leads toewijzen, inplannen, opvolgen en afboeken.
Als agent ga je via het tabblad 'Leads' naar de agenda. Hier zie je al je afspraken en/of taken die aan jou zijn toegewezen.
Zodra je op de afspraak of taak klikt krijg je een aantal keuzemogelijkheden. In het geval van een lead de volgende opties:
Bekijk = Lead informatie bekijken maar eventueel ook vanuit hier de lead bewerken en/of een transactie starten
Plan = Lead plannen voor een ander moment
Verwerken = Lead status aanpassen en eventueel een opmerking erbij zetten. Wanneer je bij de lead status een achtergrond kleur hebt ingesteld en je wijzigt de lead naar deze status dan zal de achtergrond kleur van de afspraak wijzigen naar de ingestelde achtergrond kleur van de status
Bewerken = Lead informatie bewerken
Visit weergave
Aan de linkerkant kun je kiezen uit 3 weergave mogelijkheden:
Lijst: hier zie je alle in visit bestaande leads gesorteerd op datum
Agenda: Alle lead gesorteerd op dag/week/maand niveau
Gedeeld: Hier zie je al je afspraken die aan jou zijn toegewezen via een leadformulier
Alle agenda’s overzichtelijk op een rij
Als backoffice zie je de agenda’s van al je buitendienst collega’s in één overzicht. De buitendienst kan leads afboeken met een zelf ingestelde status. Op die manier houd je realtime inzicht in je leads of de leads van een heel team
Je kunt ook zelf afspraken, taken of afwezigheid in je agenda zetten. Klik hiervoor vanuit je agenda rechtsboven op + Toevoegen. Je krijgt hier 3 keuzemogelijkheden:
Lead = Lead toevoegen. Je kunt de lead aan jezelf toewijzen of aan een collega (mits dit door de backoffice is ingesteld). Zodra je een lead een datum en tijdstip geeft zal deze automatisch in de agenda komen van degene aan wie de lead is toegewezen
Taak = Een taak aan jezelf of een collega toewijzen. Zodra een taak een datum en tijdstip heeft zal deze automatisch in de agenda komen van degene aan wie de lead is toegewezen
Afwezigheid = Instellen dat je afwezig bent. Let op: ondanks dat je hebt ingesteld dat je afwezig bent kan er alsnog een afspraak tijdens je afwezigheid ingepland worden
Van Afspraak naar sale
Met Visit converteer je eenvoudig lead (afspraak) naar een sale.
Klik op nieuwe bestelling of nieuwe offerte en je start direct de sale, alle klantgegevens worden automatisch overgenomen in je offerte of aanbod
Statussen:
Wanneer een lead of afspraak succesvol is opgevolgd zie dit ook aan de status in Vist. Een geaccepteerde offerte zal dan groen worden.
Wanneer een offerte is geweigerd zal de afspraak of lead in Visit rood worden. Hiermee heb je altijd een goed overzicht van de status van de huidige leads/afspraken
Afspraakherinneringen
Met Visit is het mogelijk om een persoonlijke herinnering te sturen naar de klant. Hiermee zorg je ervoor dat de klant aanwezigheid is en sta je nooit voor een dichte deur. Visit wordt ook gebruikt voor schouwingen, installaties, of om een afspraak in te plannen nadat de pre-sale is gedaan.
Agenda van je collega('s) bekijken
Wanneer is ingesteld dat je leads van collega's mag bekijken dan heb je ook toegang tot de agenda van deze collega's. Als je op het dropdown pijltje klikt bij de knop 'Agenda's' krijg je de mogelijkheid om collega's te selecteren waarvan je de agenda wilt zien.
Instellingen voor agenda
Via organisaties>teams ga je naar het blok ‘ACL voor geplande leads’. Hierin kun je aangeven of verkopers elkaars leads mogen benaderen, bekijken, of leads voor elkaar mogen aanmaken op team niveau. Standaard ziet een agent alleen zijn eigen agenda.
Wil je een planner extra rechten geven zonder dat verkopers elkaars agenda in kunnen zien. Dan kun je dit doen op gebruikersniveau. Ga via Account>gebruikers naar de betreffende gebruiker en klik op beheer rechten. Hier kun je aangeven tot welke gebruikers die persoon rechten krijgt en van wie diegene dus de agenda’s mag zien.
Alle overige instellingen omtrent leads kun je vinden via instellingen>leads. Bijvoorbeeld over de statussen, klantcommunicatie en activiteiten.
Nb: Vist is een betaalde module