Binnen de applicatie is een mogelijkheid om gebruikers automatisch te deactiveren indien ze een bepaalde periode niet meer actief zijn geweest. Ga hiervoor naar 'Account'>'Beveiliging'. Onder het kopje 'Deactiveer gebruikers' heb je vervolgens de mogelijkheid om de gewenste instelling door te voeren.



Goed om te weten:

1. Wanneer een gebruiker aan dit criterium voldoet, dan zal dit account automatisch gedeactiveerd worden. Je kunt dus, mocht iemand bijvoorbeeld op vakantie zijn geweest en je het account weer willen activeren, het account weer activeren via account>gebruikers en het filter op 'inactief' te zetten (en de zoekoptie te gebruiken). Je ziet dan een overzicht van de inactieve gebruikers.

2. Je zult kunnen zien welke gebruikers gedeactiveerd gaan worden door op de tekst 'Bekijk gebruikers die worden gedeactiveerd volgens de huidige opgeslagen instellingen' te klikken.

3. Ook voor API gebruikers geldt: als er geen activiteit is (producten ophalen, sales inschieten, etc.), dan zal het account dichtgezet worden. Voor Salesdock integraties is dit niet van toepassing, aangezien er elke dag realtime zaken worden gesynchroniseerd (en er dus activiteit is). Deze accounts, die voor Salesdock integraties worden gebruikt, dien je dus zelf naar wens te deactiveren/het API token in te trekken.