Wat is de "Security notification"-melding?

Het is belangrijk dat je weet wanneer iemand anders dan jij toegang heeft tot je Salesdock-account. Daarom sturen we je een melding zodra we een login detecteren vanaf een nieuw apparaat. Voor dat apparaat sturen we daarna normaal gesproken geen melding meer.

De e-mail wordt verstuurd vanaf noreply@salesdock.nl met het onderwerp "Security notification". In de mail staat welke browser/apparaat is gebruikt, vanaf welke locatie en wanneer er is ingelogd. Let op: de vermelde locatie is een schatting op basis van het IP-adres en kan dus afwijken van je daadwerkelijke locatie.

Voorbeeld van de Security notification-e-mail

Kan ik deze meldingen uitzetten?

Omdat dit een beveiligingsmelding is, kun je deze niet uitzetten binnen Salesdock. Veiligheid eerst.

Waarom krijg ik deze melding telkens, ook vanaf hetzelfde apparaat?

Wanneer je inlogt, plaatsen we een cookie in je browser zodat we herkennen dat we jouw apparaat al eerder hebben gezien. Onder normale omstandigheden krijg je de e-mail dus maar één keer per apparaat en hoor je daarna niets meer van ons over dat apparaat.

Toch kan het gebeuren dat we denken dat je vanaf een nieuw apparaat komt terwijl dat niet zo is. Dat komt doordat de volgende situaties die cookie verwijderen, waardoor je opnieuw een melding krijgt:

  • je verwijdert je cookies handmatig;
  • je browser staat ingesteld om cookies automatisch te verwijderen;
  • je opent een privé- of incognitovenster;
  • je gebruikt een andere browser;
  • je zet je apparaat terug naar fabrieksinstellingen.

Ons advies is om je cookie-instellingen in de browser na te kijken. In de meeste gevallen lost het uitzetten van het automatisch verwijderen van cookies — of het toevoegen van ons domein aan de toegestane lijst van je browser — het probleem op. Browse je privé of incognito, dan blijf je de meldingen krijgen, omdat cookies dan niet bewaard blijven nadat je de browser afsluit.