De Provideradviseur app is voor iedereen beschikbaar om te downloaden vanuit de appstore. In deze handleiding zal worden uitgelegd hoe de app ingericht dient te worden.


  • Ga naar apps en installeer de app.


Instellingen

  • Je vindt hier een aantal instellingen t.b.v. de koppeling.


  1. Ingeschakeld: hier stel je in dat je de API koppeling activeert. Staat deze setting op 'Nee', dan kun je ook geen producten ophalen en sales versturen.
  2. Modus: stel je wil eerst testen, dan kun je de testmodus gebruiken. Bij productiesales altijd 'Productie' gebruiken.
  3. Authorization: wordt aangeleverd door Provideradviseur.
  4. Gebruiker: wordt aangeleverd door Provideradviseur.
  5. Automatische orderverwerking: zet deze aan als je sales direct na accepteren wil doorzetten. Wil je ze handmatig doorzetten? Laat dit dan uitstaan. Je kunt dan vanuit de transactie handmatig op 'versturen' klikken. Als je de orderverwerking aan zet, dan heb je ook de mogelijkheid om de sales met vertraging door te zetten (bijvoorbeeld na een x-aantal (werk)dagen).
  6. Instellingen synchronisatie: het advies is om deze altijd op 'Deactiveer' te zetten. Zodra een product gedeactiveerd wordt vanuit Provideradviseur, zal het gekoppelde product dan namelijk ook in jouw Salesdock omgeving uitgezet worden.



Product data mapping


Via dit onderdeel kun je  kenmerken ophalen van het product, zoals de looptijd en of er een boetevergoeding op zit. Deze velden kun je vervolgens weer gebruiken om je verkopers meer informatie over het product te geven.


  • Ga naar 'instellingen>extra velden>product.
  • Klik op 'Toevoegen'. Maak de volgende 3 extra velden aan (let op: je kunt eventueel ook bestaande gebruiken):


  1. Looptijd: deze moet opties bevatten voor 1 tot en met 5 jaar. Je mag zelf bepalen hoe je deze waarden/opties wil benoemen in Salesdock (bijvoorbeeld '1 jaar' of '12 maanden'), want je kunt ze later koppelen aan de bijbehorende waarden bij Provideradviseur.
  2. Boetevergoeding: dit kan 'ja' of 'nee' zijn, maar ook hier kun je zelf bepalen hoe je deze wilt benoemen in Salesdock. Je kunt deze later koppelen aan die van Provideradviseur.
  3. Mandaat: dit kan 'ja' of 'nee' zijn, maar ook hier kun je zelf bepalen hoe je deze wilt benoemen in Salesdock. Je kunt deze later koppelen aan die van Provideradviseur.


  • Ga vervolgens terug naar de app en koppel de zojuist aangemaakte extra velden (of reeds bestaande velden). Na opslaan kun je vervolgens onder elk bijbehorende onderdeel de juiste koppeling maken met Provideradviseur: Hier koppel je jouw Salesdock waarden aan die van Provideradviseur, zodat ze automatisch geüpdatet worden zodra je producten gaat importeren.


Data koppeling

  • Bij 'data koppeling' kun je de productvragen koppelen. Er zijn hier 3 vragen:


  1. Huidige leverancier: je kunt naar Provideradviseur meesturen of het een switch, inhuizing of een bestaande klant is. Je dient dus in jouw omgeving een vraag aan te maken (of te hergebruiken) die aan deze condities voldoet. Na opslaan krijg je de optie om de antwoorden te koppelen (wordt in de volgende stap uitgelegd).
  2. Einddatum contract: dit kun je aan jouw zijde inrichten als een datumvraag. Je kunt hier de einddatum van het huidige contract van de klant in meegeven.
  3. Betaalmethode: maak hiervoor een productvraag aan/gebruik een bestaande, waarbij je de keuze hebt uit automatische incasso of acceptgiro. De opties kun je koppelen na opslaan (zal in de volgende stap worden uitgelegd).



  • Zodra je de vragen hebt gekoppeld en op 'opslaan' hebt geklikt, krijg je de mogelijkheid om de antwoordopties te koppelen. Bij de 'huidige leverancier' koppel je 'Move' aan een inhuizing, 'Others' aan een switch en verlengingen aan de waarde 'Same'.
  • Bij de betaalwijze koppel je jouw opties aan 'Automatische incasso' of 'Acceptgiro'.



Producten

Bij 'producten' kun je de geautoriseerde producten importeren vanuit Provideradviseur. Alles zal vanaf dan een aantal keer per dag automatisch gesynchroniseerd worden (zoals de tarieven), maar je dient nog eenmalig het volgende te doen voor nieuwe leveranciers:


  1. Ga naar producten>leveranciers en open de leverancier van het zojuist aangemaakte product.
  2. Zet de contractant op 'Ja' en vul alle contactgegevens van de leverancier in.
  3. Voeg het logo toe en klik op 'opslaan'.


Let op: bovenstaande hoeft alleen als het om een nieuwe leverancier via Provideradviseur gaat. Toekomstige nieuwe producten van dezelfde leverancier via Provideradviseur worden automatisch gekoppeld aan de juiste leverancier.


Statuskoppeling

Hier kun je jouw Salesdock statussen koppelen aan die van Provideradviseur. Zodra een status wordt geüpdatet bij een sale aan de kant van Provideradviseur, dan wordt deze ook geüpdatet in Salesdock (dit wordt 1 keer per dag rond middernacht gedaan). Mochten er in de lijst met te selecteren statussen geen statussen bij staan die je kunt/wilt gebruiken, dan kun je nieuwe aanmaken. Zie hiervoor dit artikel.


Annuleren van sales

Het is mogelijk om verstuurde sales te annuleren via de API naar Provideradviseur. Houd er hierbij alleen wel rekening mee dat sales alleen nog geannuleerd kunnen worden bij Provideradviseur als ze daar intern de status PENDING of CONFIRMED hebben. Als een order een andere status heeft, dan accepteert Provideradviseur geen annuleringen meer via de API. Je zult dan ook een foutmelding krijgen in Salesdock (de sale komt op 'actie vereist' en in de historie staat dat annuleren niet meer mogelijk is). Er dient dan rechtstreeks met hun geschakeld te worden.