Binnen Salesdock kun je gebruikers uitnodigen. Dit kan, zoals in een ander artikel aangegeven, op 2 manieren:

  1. Direct toevoegen.
  2. Uitnodigen op basis van een e-mail adres.


De eerste optie is vooral handig als je wil dat gebruikers alleen in de desbetreffende omgeving kunnen werken; je maakt een gebruikersnaam aan en deelt deze met de desbetreffende gebruiker. Als iemand al een Salesdock account heeft op bijvoorbeeld een andere Salesdock omgeving, dan is het vooral handig om iemand uit de nodigen op jouw omgeving; hij zij kan dan makkelijk tussen omgevingen schakelen. Hoe werkt dit?


  • Ga naar 'Account' en klik op 'Gebruikers'. Selecteer vervolgens 'Uitnodigen'.
  • Je zult onderstaand scherm zien. Selecteer vervolgens de organisatie waarvoor je de desbetreffende persoon wil uitnodigen en vul het e-mail adres in. Indien je het account tijdelijk wil laten gebruiken, dan kun je het schuifje 'Profile has expiry' open zetten. Je hebt dan de mogelijkheid om een datum in te voeren waarop het account gedeactiveerd moet worden.
  • Nadat je op 'Uitnodigen' hebt geklikt, zal er naar dat e-mail adres een e-mail worden gestuurd met de uitnodiging. De gebruiker kan zich dan zelf, middels de link, aanmelden en daarmee zijn/haar account activeren.
  • Standaard zal een account de 'Agent' rol krijgen na acceptatie van de uitnodiging. Na acceptatie kun je dit account omzetten naar een organisatieadmin rol, of zelfs naar een admin rol. Welke rol je mag toekennen hangt af welke rol je zelf hebt (admins mogen alle rollen toekennen en organisatieadmins hebben alleen de mogelijkheid om een organisatieadmin- en agent rol toe te kennen).


De gebruiker zal, zodra je iemand hebt uitgenodigd en hij/zij dit geaccepteerd heeft, rechtsbovenin op de 'drie puntjes' kunnen klikken (zie hieronder). Als je je muis boven deze puntjes houdt, dan heb je de mogelijkheid om te schakelen tussen Salesdock omgevingen waarvoor die persoon uitgenodigd was. De mogelijkheden die je hebt kunnen tweeledig zijn, afhankelijk van de rechten die zijn gegeven door de beheerder van de andere omgeving:


  1. Je kunt alleen het verkoopportaal benaderen (dit is altijd de basis als je bent uitgenodigd). Je hebt dan alleen de mogelijkheid om op de omgevingsnaam te klikken.
  2. Je kunt ook de backend benaderen (je kunt ook op het tandwieltje klikken).