De inrichting van de Connecthing integratie werkt voor een deel hetzelfde als de reguliere integratie.


Achtergrond


  • Een API key vanuit Connecthing is noodzakelijk voor de koppeling;
  • Salesdock haalt producten op uit de integratie met Connecthing en zal de tarieven blijven synchroniseren;
  • Orders worden ingeschoten met een combinatie van een UID (User ID) en een API key. Beide zijn herleidbaar naar een specifiek persoon en organisatie aan de kant van Connecthing. Dit dient ingericht te worden in Salesdock.


  1. Download, indien dit nog niet is gedaan, de app via 'Apps' in de backoffice;
  2. Zodra de app is geïnstalleerd dient de door Connecthing verstrekte API key ingevuld te worden, inclusief een User ID.
  3. Het advies is om onderstaande statussen te gebruiken bij 'Sync settings'
    De eerste optie ('When local product not available remotely (not imported products)') geeft aan wat je wil doen met producten die je al wel in Salesdock hebt, niet hebt gekoppeld met een Connecthing product en niet beschikbaar zijn in de Connecthing integratie. Kies hier voor de optie 'Do nothing', tenzij je wil dat er iets moet gebeuren met producten die je hebt aangemaakt maar niet hebt gekoppeld.

    De tweede optie ('When connected product not available remotely (already imported products)') geeft aan wat je wil doen met producten die je gekoppeld hebt, maar niet meer beschikbaar zijn in de Connecthing integratie. Denk hierbij aan de situatie dat het product niet meer verkocht mag worden. In dit geval is het advies om voor de optie 'Deactiveer' te kiezen. Salesdock zal het product dan automatisch deactiveren in Salesdock, wat betekent dat je het product nog wel vanuit de backoffice kan benaderen.

  4. Selecteer in het tabblad 'Producten' de gewenste producten die je wilt importeren. Bij het importeren haalt Salesdock automatisch gegevens op van het product (o.a. de tarieven) en zal er een Salesdock product worden aangemaakt. Deze zul je, zoals je gewend bent, terugvinden in het tabblad 'Producten' in de backoffice van Salesdock. 
  5. Bij 'Sync products' zul je kunnen zien of alle tarieven synchroon lopen met de die bij Connecthing. Twee keer per dag zal Salesdock automatisch een synchronisatie uitvoeren, maar het is ook mogelijk om dit handmatig te doen mocht er gedurende de dag iets aangepast zijn. Klik dan op 'Synchroniseer tarieven'.
  6. Bij 'Mapped users' zul je kunnen zien of de gebruikers bij Connecthing, die zijn toegekend aan jouw organisatie, gekoppeld zijn aan een gebruiker in Salesdock. Een user ID kun je in een account in Salesdock koppelen. Ga naar 'Account'-->'Gebruikers' en open de gebruiker. In de instellingen vind je het veld 'Connecthing settings'. Hier kan het user ID van Connecthing worden ingevoerd. Let op: als je een user ID invult die niet bekend is bij Connecthing, dan zal er een foutmelding komen.
  7. Je kunt bij 'Status mapping' de statussen van Connecthing koppelen aan een status uit Salesdock. Passen je huidige Salesdock statussen niet bij de omschrijving die je wilt hebben? In dit geval kun je een status  aanmaken via 'Account'-->'Statussen'.


Connecthing PDF


Naast de Connecthing app is in de appstore de app Connecting PDF beschikbaar. Deze app levert een custom PDF template.


Na installeren van de app is bij info in te stellen welke informatie op de PDF moet worden getoond (verkoper, organisatie, account) 



Bij PDF data mapping kun je de mapping voor Connecthing instellen. Hiervoor dienen een drietal productvragen gekoppeld te worden. 

  1. Overstapdatum > Gewenste overstapdatum
  2. Verhuizing         > Betreft het een inhuizing
  3. Betaalmethode > Betaalwijze