Via Instellingen>>Transacties>>Algemeen kun je de functionaliteit Alternatieven en/of Combinaties activeren.
Alternatieven:
Met alternatieven kun je eenvoudig en in één mail 2 of meer aanbiedingen naar de klant sturen waarbij de klant er maar één kan accepteren. De overige offerte(s) zullen automatisch afgewezen worden en de status "Geweigerd alternatief" krijgen. Met deze functionaliteit kun je dus eenvoudig de keuze bij de klant neerleggen wanneer de klant bijvoorbeeld twijfelt over de looptijd van het contract of wanneer de klant twijfelt tussen zonnepaneel merk A of Zonnepaneel merk B.
Combinaties:
Met combinaties kun je eenvoudig en in één mail 2 of meer aanbiedingen naar de klant sturen waarbij de klant meerdere offertes kan accepteren. De energiemarkt is hét voorbeeld voor het combineren van besparende- en verduurzamingsproducten. Als je een totaalgesprek met de klant kan voeren over de energiesituatie en energietransitie, dan kan dit leiden tot een oplossing die bestaat uit meerdere producten, bijvoorbeeld:
- een energiecontract én zonnepanelen;
- een warmtepomp én laadpaal;
- of bijvoorbeeld isolatie, een nieuwe cv-ketel én een onderhoudscontract.
E-mail templates instellen voor Alternatieven en Combinaties:
Wanneer je de klant 2 of meerdere offertes stuurt zal de inhoud van de mail anders zijn dan wanneer je een enkele offerte naar de klant wilt sturen. De inhoud hiervoor kun je instellen en aanpassen via Instellingen>>E-Mails & SMS>>Offerte
Hoe maak je als agent een alternatief of bundel:
Voeg aan het einde van je verkoopflow direct een tweede offerte toe. Dit doe je door op het pijltje te klikken naast de knop voor het versturen en te kiezen voor + Nieuwe offerte toevoegen aan bundel.
Wanneer je hier op klikt wordt je automatisch weer door verwijzen naar de flow keuzes. Kies je in het geval van een alternatief weer voor dezelfde flow dan worden de meeste gegevens van de vorige flow weer overgenomen. Hierdoor hoef je bijvoorbeeld bij Energie niet weer het verbruik, type meter etc in te voeren.
Wanneer je alle offertes hebt opgemaakt en je klikt op versturen dan kun je bepalen of de klant één of meerdere offertes mag accepteren.
Na het versturen vindt je zoals je gewend bent de offertes via het tabblad "transacties". Wanneer een offerte onderdeel is van een alternatief of bundel dan kun je dit herkennen in de transactielijst en via het pijltje de gekoppelde offertes openklappen. Ook zie je per transactie welke offertes bij die bundel horen.
Klantpagina layout voor bundels
De klant kan op de online offertepagina wisselen tussen de offertes die hij heeft ontvangen in een bundel.Je kunt via instellingen>transacties>