Let op: Track and Trace dient door een Salesdock support medewerker geactiveerd te worden in de backoffice. Heb je interesse? Stuur dan een e-mail naar support@salesdock.nl


Verzending en aflevering van e-mail en SMS volgen

Track & Trace stelt agents in staat om verzonden documenten realtime op te volgen. Zo zie je direct of het document succesvol verzonden en aangekomen is per mail en/of sms. Daarbij zie je realtime wanneer het document bekeken is in de browser. Ook is gevoelige documenten lokaal downloaden vanaf nu verleden tijd: je kunt het document direct op de pagina bekijken.


Instellen Track and Trace per flow

Zodra Track and trace geactiveerd is in de backoffice komt er automatisch een nieuwe setting in de flow(s). Ga hiervoor naar Instellingen>>Flows>>Flow openen>>Configuraties


Hier zie je dat je nu kunt aangeven of je de Stappenplan of Track and Trace pagina wilt tonen na verzending van de offerte of bestelling. Herhaal deze stappen voor elke flow waar je Track and Trace wilt aanzetten.



Track and Trace Agent Portal

Na het versturen van de offerte kan de agent volgen of het document succesvol verzonden en aangekomen is per mail en/of sms. Daarbij zie je realtime wanneer het document bekeken is in de browser. Ook is gevoelige documenten lokaal downloaden vanaf nu verleden tijd: je kunt het document direct op de pagina bekijken.


Betekenis velden

Opbouwen offerte: Offerte wordt opgebouwd en de PDF wordt gegenereerd

Verzenden offerte naar mailadres: Naar welk mailadres de offerte verstuurd wordt

Afleveren offerte naar mailadres: Zien of de offerte afgeleverd is en eventueel de reden waarom de offerte niet is aangekomen

Verzenden offerte naar telefoonnummer: Als je hebt ingesteld dat de offerte ook per sms verstuurd wordt dan kun je volgen of het verzenden gelukt is

Afleveren offerte naar telefoonnummer: Als je hebt ingesteld dat de offerte ook per sms verstuurd wordt dan kun je volgen of het afleveren gelukt is

Wachten tot de klant de offerte openHier kun je zien of de klant de offerte geopend heeft en zo ja op welk tijdstip

Reactie van de klant: Hier kun je zien of de klant de offerte nog moet accepteren, geaccepteerd of geweigerd heeft

Weigeren namens de klant: Mogelijkheid om de offerte te weigeren namens de klant eventueel met een toelichting


Nadat een klant de offerte geaccepteerd heeft staat de agent een leuke verrassing te wachten en kun je vervolgens nog volgen of een eventuele bevestigingsmail is afgeleverd.



Foutief mailadres of telefoonnummer direct herstellen

Wanneer je een foutief mailadres of telefoonnummer hebt ingevoerd dan kun je dit direct herstellen, klik hiervoor op Wijzig e-mailadres / telefoonnummer. Na het wijzigen wordt de offerte direct opnieuw verstuurd en kun je zien of het afgeleverd is.



Voortgang bestaande offertes / bestellingen bekijken

In de Agent portal kun je via het tabblad Transacties je transacties bekijken. Hier kun je ook de voortgang bekijken door op 'Bekijk voortgang' te klikken.



Scriptlog

Maak je gebruik van een scriptlog? Deze kan je ten alle tijden tevoorschijn halen: voor, tijdens of na

verzending, maar ook nog na ondertekening van het document.