Wanneer je een lead inplant op een datum en een tijd dan heb je de mogelijkheid om in te stellen dat de klant hier automatisch een bevestiging voor ontvangt per e-mail. Hetzelfde geldt wanneer een lead herpland wordt.


  • Om dit in te stellen ga je naar Instellingen>leads>e-mails&sms Je selecteert JA bij e-mail inschakelen en vervolgens kies je of je gebruik maakt van de standaard e-mail template of dat je een op maat gemaakte e-mail tekst maakt.




  • Zoals je in Salesdock gewend bent kun je de tekst in de e-mail met variabelen instellen. Zie hiervoor ook kennisbank artikel: Variabelen




  • Tot slot kun je er voor kiezen of je de afspraakbevestiging per SMS wilt versturen. En ook hier kun je kiezen voor de standaard template of een op maat gemaakte




LET OP: SMS-berichten worden o.b.v. verbruik achteraf in rekening gebracht. De kosten van het versturen van een SMS is 0.0874 excl. btw. Per bericht kunnen er meerdere SMS-berichten nodig zijn om deze te versturen (max. 160 karakters per bericht). Een bericht van 161 karakter zal dus 2 x 0.0874 kosten.

0 t/m 160 karakters = 1 SMS-credit
161 t/m 306 = 2 SMS-credits
307 t/m 459 = 3 SMS-credits
etc.


  • Het kan uiteraard voorkomen dat een gemaakte afspraak niet doorgaat en in dat geval wil je dan graag de klant een bevestiging sturen van de nieuwe afspraak. Dit kun je instellen bij het tabblad 'Lead herplanning'. Hier heb je dezelfde mogelijkheden als bij de vorige stap.



  • Onder Instellingen>Leads>instellingen heb je een kolom met de titel: Lead e-mails. Je kunt hier instellen of de planner / agent tijdens het (her)plannen mag bepalen of er een e-mail en/of sms wordt verstuurd naar de lead. Wanneer deze op 'nee' staat wordt er gekeken naar je instellingen onder Instellingen>leads>e-mails&sms
    Let op: standaard zullen er geen e-mails en sms'jes worden verstuurd bij het plannen in bulk. Als je deze optie echter op 'Ja' zet, dan heeft de planner de mogelijkheid om dit wel in bulk te versturen tijdens het plannen.





  • Wanneer je instelt dat de planner / agent wel mag bepalen of er een e-mail / sms wordt verstuurd naar de lead dan komen hier automatisch 2 schuifjes voor beschikbaar wanneer je een lead gaat (her)plannen





Herinneringen


Via het tabblad 'Herinneringen' kun je instellen of er een herinneringsmail verstuurd moet worden en zo ja hoe vaak (maximaal 2 keer) en op welke momenten. Dit is allemaal in te stellen net als de tekst die in de herinneringsmail moet komen. Je kunt wederom kiezen voor een standaard template of zelf een gepersonaliseerde versie maken.




  • Bij de Trigger kun je instellen hoeveel dagen of uren van te voren de e-mail verstuurd moet worden. Kies je voor tijd dan kun je instellen op welk tijdstip de e-mail verstuurd moet worden. Let op: dit kan alleen wanneer je bij de laatste trigger kiest voor 'Op plandatum'.