Je kunt offertes een geldigheid geven, waarbinnen de klant een reactie moet geven (accepteren of weigeren). Als er geen reactie is gekomen, dan zullen de offertes verlopen en kan de klant geen reactie meer achterlaten. De geldigheid van offertes kun je op twee plekken inrichten:


1. Via Instellingen>>Transacties>>Algemeen>> Verloopdatum offertes


Op deze plek richt je de geldigheid in voor alle offertes, mits aangepast per leverancier (zie punt 2). Je hebt een aantal opties:


  • Einde van de maand (verloopt op de laatste dag van de maand).
  • Einde van de maand + uitloop
  • Einde van de week (verloopt op de laatste dag van de week).
  • Einde van de week + uitloop
  • Einde van de dag
  • Na een x-aantal dagen




Daarnaast heb je de optie om de 'Verloopdatum handmatig te verlengen. Wanneer je dit aan zet zal er in de transactie een extra knop beschikbaar komen 'Verloopdatum verlengen'. Wanneer je hier op klikt dan kun je de nieuwe verloopdatum instellen.


Verder kun je ook nog instellen of de verkoper zelf de geldigheid mag laten bepalen. Stel dan in 'Agent mag offerte verloopdatum instellen'. Hiermee kan de agent zelf voor het versturen de geldigheid bepalen volgens de settings in de admin portal.

2. Via producten>leveranciers>leverancier openen.



Je hebt vervolgens de optie om 'gebruik instelling account' uit te zetten, waarna je de optie hebt om de geldigheid per leverancier in te richten. Je hebt hiermee de mogelijkheid om van de instelling, die je bij punt 1 hebt ingericht, af te wijken per leverancier.




3. Via producten>>product openen.



Je hebt vervolgens de optie om 'gebruik instelling leverancier' uit te zetten, waarna je de optie hebt om de geldigheid per product in te richten. Je hebt hiermee de mogelijkheid om van de instelling, die je bij punt 2 hebt ingericht, af te wijken per product.