Het is mogelijk om binnen Salesdock integraties (van Salesdock naar Salesdock) annuleringsverzoeken in te dienen nadat een sale is verstuurd. In dit geval krijgt de ontvangende partij een annuleringsverzoek, die ze kunnen accepteren of afwijzen.


Stap 1: de ontvangende partij dient in te richten dat een integratiepartner annuleringsverzoeken mag gaan indienen. Ga hiervoor naar Integraties>>inkomend en selecteer de desbetreffende partner. Zet vervolgens het schuifje 'Accepteer annuleringsverzoeken' aan. Je kunt dus per integratiepartner bepalen of zij annuleringsverzoeken mogen gebruiken.



Stap 2: de versturende partij kan, wanneer een sale is verstuurd, een annuleringsverzoek indienen.

  • Vervolgens dien je een reden in te vullen waarom je de sale wilt annuleren:



  • Het annuleringsverzoek is vervolgens ingediend bij de ontvangende partij:

Stap 3: de ontvangende partij moet het annuleringsverzoek beoordelen. Onder het kopje 'Actie vereist' staan de annuleringsverzoeken:




  • Zodra je de desbetreffende transactie opent krijg je de mogelijkheid om het annuleringsverzoek te behandelen:



  • Hierbij kun je aangeven of je het verzoek accepteert of afwijst.




  • Bij het accepteren of afwijzen kun je een reden toevoegen, waarna de sale automatisch geannuleerd wordt in het geval het verzoek ingewilligd wordt.