Door de retentiecheck aan te zetten heb je de mogelijkheid om een aanbod te doen aan de klant op basis van wat hij/zij nu heeft. Voorbeeld: stel je verkoopt proposities die alleen voor bestaande klanten zijn, dan zal de retentiecheck ervoor zorgen dat, wanneer je aangeeft dat de huidige leverancier 'Leverancier A' is, alleen proposities van het type 'bestaande klant' getoond worden. Hoe dit werkt? Hieronder uitleg.


  • Ga naar 'apps' en klik op 'Energie NL'
  • Onderstaand scherm zal openen. Zet hierbij de optie op 'Ja' bij 'Zet retentiecheck aan'.

  • Zorg er vervolgens voor dat je bij 'Leveranciers' de leveranciers gekoppeld hebt. Let op: als je nieuwe leveranciers gaat voeren, dan dienen deze dus hier ook gekoppeld te worden indien je van de retentiecheck gebruik wil maken. Vul bij 'Naam' de naam van de leverancier in zoals je deze wil tonen aan jouw verkopers. Bij 'Productleverancier' zoek de de leverancier op die je in Salesdock hebt staan (producten-->leveranciers). Klik vervolgens op 'Opslaan.



  • In het postcodeformulier zul je vervolgens de optie 'Huidige leverancier?' zien staan. Hier zul je de keuze kunnen maken uit de leveranciers die je hiervoor gekoppeld hebt.


  • Bij de retentiecheck zal Salesdock vervolgens kijken naar de inrichting die je op productniveau hebt voor de proposities. Ga hiervoor naar 'Producten' en open een product. Onder 'Algemeen' zul je vervolgens onderstaande optie zien staan. Afhankelijk van deze instelling zal een product wel of niet tonen voor de gekozen leverancier. Je hebt 3 optie:


  1. Alleen voor nieuwe klanten: het product zal alleen tonen als de klant op dit moment niet die desbetreffende leverancier heeft waar het product aan is gekoppeld.
  2. Voor bestaande klanten: het product zal alleen tonen als de klant op dit moment de huidige leverancier heeft die is gekoppeld aan het product.
  3. Voor nieuwe en bestaande klanten: het product zal altijd tonen.